Meny

lørdag 9. februar 2013

Bringebær og vaniljekesam dessert



Deilig og frisk dessert som er superenkel å lage.

Jeg har vært litt hekta på kesam i det siste. Jeg har aldri virkelig smakt det før helt til jeg kjøpte en boks hvor halvparten skulle oppi en deig. Jeg er ikke noe glad i melkeprodukter og hadde ikke store forventiningene til hva det skulle smake, men jeg tok likevel en liten skje og smakte. Mmmmmmm. Det var godt! Med litt syltetøy på toppen ble det ekstra godt og resten av kesamboksen forsvant gangske fort!

Her kommer oppskriften på en fantastisk god dessert med vaniljekesam, bringebærsyltetøy og kjeks. Alt glutenfritt selvfølgelig :)

Til 2 personer:
1 boks vaniljekesam eller vanlig kesam
bringebærsyltetøy (eller annet syltetøy feks solbær)
glutenfrie søte kjeks

Finn frem noen fine serveringsglass. Knus kjeksene og ha disse i bunnen av glasset. Ha i kesam forsiktig slik at ikke det blander seg med kjeksen. Glatt ut overfalten forsiktig og legg på syltetøy forsiktig. Pynt med en kvist mynte for ekstra finish.

Jeg blir glad for tilbakemeldinger :)

Legg inn en kommentar