Meny

tirsdag 4. desember 2012

Jordbær og vaniljemuffins



Det er ikke ofte jeg baker kaker og med en samboer som ikke er så begeistra for kaker blir det ofte jeg som må spise rubbel og bit. Derfor baker jeg ikke så ofte med mindre jeg virkelig virkelig har lyst på kake eller det har dukket opp en passende annledning. I sommer, da jeg på egenhånd utforsket glutenfrikost fikk jeg veldig veldig lyst på muffins! Og oppskriften vil jeg gjerne dele for de ble knall gode og falt til og med i smak hos samboeren!




1,5 dl sukker
100 g smør
2 egg
2,5 dl toro glutenfri lys kakemix
1 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
1,5 dl kremfløte
jordbær

Fremgangsmåte:
Sett ovnen på 200 grader.

Bland sammen mykt smør og sukker. Tilsett deretter et og et egg. Bland alt det tørre sammen og sikt inn i røra. Deretter tilsettes fløte og alt blandes godt sammen.


Ta frem en muffinsform og sett papirformer i formen. Ha i en 1 ss med røre, legg en halv jordbær i midten og dekk med en ny ss med røre.


Stek muffinsene i 15 minutter i ovnen. Avkjøl på rist.


Forslag til pynt er å ta et jordbær og skjære små hakk på langs helt opp til stilken. Brett jordbæret forsiktig ut som en vifte og legg på toppen av muffinsen. Du kan også strø litt melis på toppen.

Inspirasjonen til denne oppskriften er hentet fra Manuelas blogg Passion for Baking.

Jeg blir glad for tilbakemeldinger :)

Legg inn en kommentar